Shoppingdag med huvudbry och fot-trötthet

Har snart jobbat en vecka efter semestern och det e inge skoj alls :(. Sen ska ju de bästa på jobbet gå på semester på måndag och lämnar mig alldeles ensam kvar... Men det får väl gå.

Idag har jag, Linda och hennes dotter Minna varit i Malmö-landet. Begav oss vid 10 och e precis hemkommen 20.30. Det va en lång dag med en hel del shopping, 4500 kr fattigare nu. Det blev en jättefin spets -och tyllklänning i en dimgrön färg. 2 svarta kjolar, e bautaväska, en höst/vinterjacka, en spetstopp och en mugg till jobbet. Allt från min underbara avdelning på H&M. Hade inte den funnits hade jag fasiken inte haft ngr kläder i min garderob. Stod lite i valet och kvalet ang jackan. Känns lite tidigt att köpa vinterjacka nu, men väntar jag så kanske det inte kommer ngn jag vill ha och då e denna säkert slut. Köpte iallafall hem den för att tänka på saken.
Jag fattar inte var barn får sin energi ifrån. Minna har gått på speed hela dagen och haft 1000 frågor i timmen.
Passade på att äta glass med på David Halls-bron. Rönneholmsglass <3. Tog det gamla beprövade som Jenny en gång tipsade mig om - 1 kula choklad och 1 kula hallon. Så underbart gott. Men när vi satt på trappan och åt glass så såg vi en man som satt nere vid vattnet på andra sidan. Han satt och höll sig för huvudet och det rann massor av blod från hans huvud. Efter en kort stund kom ambulans, brandkår och akutteam. Det visade sig att han hade hoppat från räcket 2 ggr tidigare och när han skulle hoppa en 3:e gång så va det ngn som puttade honom och han kom med huvudet före ner. Tydligen tjänade han penga på att hoppa där. Ja, va säger man!
Efter Malmö-stad blev det en tur till Ikea med gourmet-middag. Sen va tanken att Minna skulle va i leklandet medans vi handlade för då va vi ganska trötta i huvudet, både jag och Linda, Men nej, leklandet stängde tidigare idag för det skulle vankas BOLLTVÄTT!!! Blev iallafall en lampa och en vas till mig och lite presenter till en underbar vän.
Nu sitter jag med bultande värk i fötterna och en vingabröten rygg!! Kanske ska packa upp allt nu och kolla vad mina pengar har gått till...


Kommentarer
Postat av: Linda

Jo det va en tuff dag för de stackars benen. =)

Men jag fick ju ringa Niclas o be om den där fotmassagen så det fixade sig. Hehe... ;) Puss på dig

2008-08-12 @ 14:10:37
URL: http://annorlinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0