Snön faller... men inte här :(

Den kom, den la sig och den försvann. Det va den underbara snöns saga. Håller tummarna på att det kommer en omgång till nu till jul. Man har ingen julkänsla alls förutom stress. Det e inte så det ska va. Så va det aldrig när man va liten...
Ska inhandla 12 julklappar till, men har inga mer pengar förrän den 23 *suck*. Blir ju spännande att fara runt som en idiot på tisdag. Som tur va har jag färdigt vad jag ska köpa förrutom till en person. Sen blir det julfirande hos pappa på kvällen och julfirande hos mamma på julafton. Jobbar en massa nu i jul och nyår så det visar ju sig på januarilönen.
Tänkte jag skulle köra ut till farmor idag med en julblomma. En enslig liten tant i sitt ensliga lilla hus.
E förresten arg idag! Min Bodil har blivit stueln, min cykel alltså. Tycker det e så förbannat tråkigt att man inte kan få ha sina saker ifred. Sen tar det ju ett halvt liv innan man får ut en ny på försäkringen. Ringde till polisen för att anmäla den och fick nummer 66 i kön. Eller hur! Visade sig att man kunde göra anmälan på nätet, tack för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0