Sunday bloody sunday

Oj va tiden den går...

I går va det lördag och jag kände att man kan bara inte sitta hemma en dag som denna, med blå himmel och sol. Slog min käre vän Martin en signal och vi beslutade att bege oss ut på en utflykt! Men först skulle jag hjälpa honom att leta rätt på sitt körkort.Han e i lite behov av det nu eftersom han ska åka till Thailand på onsdag och han har inget giltigt pass och måste därför identifiera sig för att få ett nytt pass... Men detta e min Martin i ett nötskal! Vi fann inget körkort :( Men det löser sig ändå, för en familjemedlem kunde identifiera honom.
Vi stannade till på Axelssons och inhandlade bröd, prickigkorv och mjölk. Ska det va utflykt så ska det va riktig utflykt! hem och bredde mackor och ringde The Gayguys. Vispade ihop varm choklad och sen bar det av till Haväng. Gud va fint det va där. Vi hade det så mysigt med varm choklad och mackor. Det va väldigt rofyllt att sitta och lyssna på vågorna som slog. Synd bara att detta ledde till en förfrusen bakdel...*brrr*
Sen va vi på sightseeing i varenda liten by runt omkring. Slutstationen med kaffe va hos lisa i Huaröd, där det blev en hel del skitsnack.
image5image6
Väl hemma, duschad och vidgjord satt jag bara och väntade på att Martin skulle vakna och säga att vi skulle festa. Vilket han gjorde vid 20 tiden. Först lite vin hos Marre och sen 2 drinkar på Bar-B-Ko. En liten snabbis hos Elin och sen vidare till Grand. Har aldrig varit på Grand så tidigt innan och det va verkligen öde... Lite mer att dricka men ingen vidare berusning. Men jäklar vad vi dansade, Riverdance släng er i väggen!
Hade följe med Marre hem och sällskap av halvråa skruvar med veg. sås. Men det gick ner.
Väl hemma med värkande fötter han jag knappt lägga huvudet på kudden förrän ZZZZZzzzzz.
Inget vidare uppvaknande i morse *grrr*
Man gör inte så Arildsson! Blir bara så ledsen på dig...
Sen sov jag en sväng till.
Emma kom vid 18 tiden och sen körde vi en runda till Statoil i Åhus. Vidare till Linda där vi fikade och tjabbade. Hade lite koll på tiden och när hon va 22.30 på Lindas klocka i köket tänkte jag att nu e det nog dax att dra sig hemåt. Nu va det bara så att Lindas klocka gick en timme sakta, så klockan va ju 23.30, oops.

Nu sitter jag här och det drar i ögonen. Ska krypa ner under täcket strax...

Dagens lyckligaste:
Detta va ingen lycklig dag, men jag skrattade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0