Dagarna!

Ja, nu va det igång. Tycker väl det hela e sådär. Känns som man e för gammal eller för normal för detta jippo. Va iallafall uppe en sväng i fredags med Tjärnvall & Co och satt på Stora Torg. Frida spelade först och sen va det Smens Baglomma (eller hur det nu stavas). Va väl trevligt att umgås med vänner men annars tycker jag det va ganska kaotiskt.
Igår va jag och MArtin först i Yngsjö och slappade lite i varsin solstol. Han har med semester nu, men han e inte så bra på det! Far och flänger som vanligt... Sen körde vi till Huaröd och hälsade på resten av familjen Tjärnvall. Elliot badade för fullt i sin lilla pool. Ja, just det, jag badade oxå igår. Fast i havet, det va riktigt skönt. Första doppet för i år.
I går kväll va vi på handelsbaren och käkade och drack lite. Jag åt deras hamburgare, den va helt ok. Sen åkte vi in till stan och besökte Valvet, Stora Torg, Lilla Torg och Söder Torg. Fick t o m en alldeles egen runga i karusellen ;) Tack Martin, det gjorde du bra.
Idag står allt det tråkiga på schemat, som diska + städa + tvätta. :(  Men vädret e ju kasst, så vad ska man annrs hitta på en söndag. Men det känns inte som söndag idag. Man blir lätt lite vilse på dagarna när man har semester.
Har ju haft min första vecka nu och den har ju gått i 190. Har farit och flängt runder. Varit i Malmö 2ggr har jag med hunnit med. Tur att bensinen e såå billig! :)
I morgon ska jag klippa mig och min efterlängtade säng kommer nog. Men det e ju som sagt inte fullt så kul att klippa sig nu när man har håret på utväxt. Sen blir det en tur ut till farmor, ska köra och handla med henne. En ensam, söt liten tant. Kan inte fatta hur man kan bo så som hon gör. I ett litet hus på landet, ingen tv eller radio. E i sin trädgård och rensar ogräs hela dagarna och sen cyklar hon till kyrkogården och sköter om de gravarna som ingen annan bryr sig om.
Nä nu kallar plikten i form av disk!



Dagens lyckligaste:
Farmors lycka när jag ringde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0