What a weekend...

Hemma iegn efter en underbar helg i storstaden. Lila faran tog mig och Tobias dit i fredags. Va lite nervös i o m boendet som nog blev det mest konstiga jag varit med om. Men men, fint va det. Jag började köra typ 15 mil, sen va jag sömnig och Tobias tog över rodret hela vägen till Stockholm, TACK! Tycker inte om att köra i okända städer. Tur inte jag skulle hitta till lgh vi hade hyrt, för det va lite snurrigt att ta sig dit. Sen åkte vi in till stan och jag hade shoppingknappen påslagen, men blev sååå besviken på H&M :(. Hitta de dock ett par festivalskor för 98:-. Hämtade upp nykeln coh sen åkte vi tillbaka till lgh där vi tog det lugnt och drack lite rödvin (eller lite e nog en underdrift). Tobias somnade framför fotbollen så då satt jag ensam och drack vin, ingen höjdare. Det blev en tur till Söder och ett ställe som heter Snaps, men där blev vi inte långvariga eftersom Diana hade fått lite mycket i sig.
På lördagen va det festivaldag. T-banan till Universitetet. Fick ställa oss under ett tak då det valde att regna på rätt bra en sväng. Shit, de hade lagt festivalen lååååångt ut i skogen. Missade det första bandet, men det va säkert inget bra. Första konserten vi såg va Sahara Hotnights, den va bra, men inte bäst. Sen va det Mando Diao som Tobias bara såg typ 20 min på för sen va det dax för fotboll. jag stannade lite till, vilket va väldigt korkat eftersom sen fick man inte komma in till fotbollen utan stå utanför och trycka som om det va värsta konserten, I REGNET!
Queene of the  stoneage överraskade lite, har inte hört så mycket av dem innan. Men den absoluta höjdpunkten va THE HIVES!!! Howling Pelle Almqvist, du e bara sååå cool. " Gud gav er 2 gåvor, händerna och The Hives" Helt underbart framträdande. Fick en lyckokänsla i hela kroppen den dagen. Avslutade festivalen gjorde Foo Fighters med brak! Oxå en helt fucking underbar konsert. Men då började kylan krypa på mer och mer... Sen skulle alla 18.000 besökarna ta sig därifrån och vi med dem. Men det gick smärtfritt, va hemma vid 02.30.

Igår blev det en tur på stan innan vi körde hem, eller vi och vi. Tobias körde hela vägen hem. :) Väl hemma va man duktigt sliten. Kände att jag behövde lite Ben & Jerrys glass, men inte ens det hjälpte :( Ja, vad gör man???

Dagens lyckligaste:
En känsla

Kommentarer
Postat av: Rachel

Ben & Jerry bör ju hjälpa i såna lägen... märkligt ;)

2008-06-28 @ 16:58:20
URL: http://rachelehnevid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0