Älgfärsbiffar och Class

Då va det måndag igen! Fick sovmorgon för jag har kvällspass idag. Men jag hade ett missat samtal nu när jag vaknade från jobbet. De hade lämnat ett meddelande där de undrade om jag vill jobba dag istället för de va en man back idag. Konstigt att jag inte hört min mobil :S.
Denna veckan har jag inte haft ngt extra jobb. Utan det har fått bli en del fikande istället. Kan bocka av Fes, Jennie, Dijana, Stalle, Tina och Olofsson från listan :). I torsdags va jag hos Stalle och kollade på Madagaskar 2, den va jättebra.
Pingvinerna va helt klart bäst! 



Hade en supertrevlig fredagkväll med Jennie och Rille. I lördags mötte jag upp Ankan och Wärme på Fenix för att gå igenom kvälls meny. Jag hade ju då redan gjort desserterna kvällen innan, så jag hade mitt klart. Det blev Vit chokladpannacotta med hallon och Creme Brulée med rabarberkompott. Efter fikan åkte jag och Tina till Maxi och handlade allt som behövdes. Klockan 17 kom tjejerna och Tina och Ankan fick slåss i köket medans jag och Jenny minglade med rödvin. Till förrätt blev det avokado med skaldjursröra. Varmrätten bestod av älgfärsbiffar, rostade rotfrukter och en kall timjan- och senapscreme. Mycket mumma va det!
Efter 4 flaskor vin blev det färd till Banken där vi intog varsen cider. Shit va kallt det va ute! *Brrr*
Vid 01 gick vi bort till Class men där valde Jenny och Ankan att överge oss... De hade skjuts hem då och bor man på landet får man ta det när det erbjuds. Jag och Tina köpte varsen drink och sen minglade vi runder. Berusningen uteblev denna helgen med. Jag valde att traska hem lite innan det stängde.



Igår va jag ute och traskade i det fina vädret med Stalle och hundarna. Kallt men skönt! Sen kollade vi på lite film och käkade pizza. Gjorde ett tappert försök att klippa Fille med.
Nu ska jag göra vid mig för att sen fika med Fes. Hennes baby vill inte komma ut än...

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Rachel

vilken härlig lördagkväll ni verkar ha haft... crème brulé är helt klart underskattat... smakade en riktig goding här häromkvällen (crème brulé alltså :P)

kram på dig

2008-11-29 @ 02:10:34
URL: http://rachelehnevid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0