Sliten tvättdag

Började ju underbart imorse med att min mobil inte larmade. Hade satt den på väckning kl 07 för jag skulle hämta Annika 07.40 för vi skulle på utbildning. Tänkte att man för en gång skull kunde se lite vettig ut med. Men jga vaknade av mig själv 07.30 och fick jäkligt bråttom. Det fick bli en tandborste och en klänning som täckmantel idag. Sådana morgnar e ingen höjdare...:( Sen har ju hela dagen varit som en dimmig höstdag. Utb, va för den delen dryyyyyg!

Helgen som gick bjöd på kräftskiva i goda vänners lag. Jag befann mig i Fjälkinge hela dagen för att förbereda kvällens fest. Hade det riktigt mysigt med cider och musik under all förberedelse. 18.00 anlände de första gästerna som bjöds på en passionsbellini, mycket uppskattad. Folk droppade in lite allt eftersom och samtidigt droppade även min huvudvärk in. Har aldrig haft sådan huvudvärk innan, det va sjukt. Mitt i festen fick jag gå upp och lägga mig på ovanvåningen. Vid 23 tiden släppte det mesta och jag kunde bli mitt vanliga jag igen. Det va bara det att då hade jag en hel del att ta igen när det gällde drickandet. Gjorde ett tappert försök, men det blev bara en vag berusning. För övrigt va det god mat, god dricka och underbara vänner. Fick finfina presenter, TACK ALLA! <3 Sen va det Grand som gällde för en del av oss. Den delen som inte e gravida, nyblivna mammor eller arbetande. Grand va som Grand alltid e! Same same, but NOT diffrent.
På söndagen va det sista kalaset för min del, då va det mamma och mellanbror som gästade.

Nu va tanken att jag för en gång skull, skulle bara va HEMMA! Ja, ni hörde rätt. Detta händer typ aldrig. Tvättar ikväll och skulle igentligen tränat med Terese, förlåt vännen men jag e helt slut. Men nu blir det dusch, inpackning och ansiktsmask. Sen ska jag minsann krypa ner under filten med te och mackor. Fick te av Terese i födelsedagspresent, En stund att älska, hette det. Kan jag behöva ;) Kan inte minnas när jag hade en sån dag senast, men det måste typ va 1,5 år sen. I o m att jag nobbade Terese ikväll försökte jag gottgöra henne med att erbjuda att vi kunde gå ut och gå i morgon på dagen. Efter jobbet ska jag hämta Grisarna, för Stalle ska till Stockholmo och spöa skiten av alla servicerådgivarna! :)

Nä, nu kallar tvätten och sen e det Kerastases tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0