Linda blev tant och förkylningen kom

Veckan som gick:
Va på synundersökning i måndags för nu e det dags för nya glasögon! Har haft dessa i 7 år och de ser ut som man har putsat dem med sandpapper. I o m det så används de ju inte så flitigt. Vilket i sin tur leder till att mina linser används VÄLDIGT flitigt. Sen e jag ju inte så bra på att ta ut dem på natten och detta e sådana som man SKA ta ut. Så jag använder mina linser i 1 månad, konstant dygnet runt. Kände på mig att jag skulle bli utskälld. Sen gillar jag inte den optikern heller. Man hans första fråga när han tittade i mina ögon va ju vad jag rengör mina linser med och hur ofta. Då fick jag ju krypa till korset och erkänna mitt slarv. Och han SKÄLLDE! Det va det absolut dummaste han hade hört och hur jag kunde göra så. Han undrade om jag ville bli blind. Hmm, hur försvarar man sig då??? ups. Men när han sen skulle kolla mina ögon utan linserna så va det tydligen inte alls så illa som han trodde. MEN jag skulle genast sluta upp med det. Därför måste jag nu införskaffa ett par nya glasögon så jag har ngt att byta med. Har hittat en hel del fina bågar. Men den jag spanat in tidigare va självklart slut och kommer v19.
Sen va jag hos Sara på Åhus hud - och kroppsvård. Fick en ansiktsbehandling Exclusive, underbart! Duktig tjej. Körde in till stan och mötte upp Tina och fikade på Fenix, Fes och Novali tittade med inom.
I torsdags va jag med Linda på stan för att välja partyoutfit till henne. Gick som en dans. Det blev en tunika och leggings. Minna fick med nya kläder.
I fredags fyllde Linda år! Jag skulle på hjälpa M med E´s present, va på cellprovstagning, fika med J och F + barn och sen handla present till Linda. Detta hanns med till kl. 14.30. Gick i 190. Vi köpte ett Thomas Sabo halsband med 3 berlocker. Blev finfint!


På kvällen va jag, M och E på Bar-B-Ko och åt gott. Tog grillspett med tjocka pommes och foyotsås. Kunde inte dricka så mycket för jag går på pencilin:( Åkte på UVI i torsdags. Appråpå det så kom jag på att jag glömt ta den idag. Så ja!

I lördags va det E´s födelsedag och Lindas fest på schemat. E fick de 4 böckerna som Twilight e gjord efter. Vi skulle va i Stackedala kl 17 så det va lite stressigt. Va nog lite sena, typ en kvart. Väl på plats va det bål och lite mingel. Sen fick man in och leta upp sin plats. Fick reda på att under varje tallrik låg en uppgift som skulle utföras under hela middagen. Men man fick inte visa ngn vad man hade fått. Linda tyckte att hon ahde slått huvudet på spiken när hon kom på min uppgift. Jag skulle då "rapa högt och ljudligt då ocg då". Hon vet ju vad jag går för ;) Alla hade uppgifter och några av dem va att skåla var 10:e min, skrika God Jul när ngn skålade, hålla tråkiga tal, göra bort sin man inför alla, presentera sig hela tiden, kalla sin bordsgranne vid fel namn, äta från andras tallrikar mm. Det va skitkul. Ett riktigt bra sätt att bryta isen. Saken va bara den att vissa förstod inte att det va min uppgift när jag la av världens rapar. och varje gång reagerade folk. Efter säkert 20 rapar så hörde man Lindas moster säga: "Men vem e det som rapar hela tiden?" Hon va riktigt stött.Tur att man inte e så finkänslig själv. Men tack för den, Linda. Festen va mycket lyckad med mycket fylla, TIDIGT! Vid 00 åkte vi med in till stan med snälla Stalle som hämtade oss. Va en sväng på T-baren men vi va ganska slitna efter att ha festat sen 17.


Linda har hittat sig en gris på skattjakten som hennes bror med sambo ordnat.


Emma & jag. Edonas nymålade naglar fick med va med


Emma, Dijana, Edona, Tina och Sanja




Idag e jag hemma och e sjuk. Duktigt förkyld. Det finns fan inget tråkigare. Har diskat och städat. 

B fyller år idag, HURRA!

Kram D 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Trevligt :-) Vet nog inte vem du är rikigt men jag känner igen dig men vet inte vart i från haha :-)

2009-04-08 @ 19:24:53
URL: http://sandraschyllert.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag bjöd på den. RAAAAAAAAP

2009-04-08 @ 21:29:38
Postat av: Miss Liii

Jag bjöd på den. RAAAAAAAAP

2009-04-08 @ 21:30:21
URL: http://annorlinda.blogg.se/
Postat av: Rachel

fiiina smycken!

2009-04-13 @ 01:12:09
URL: http://rachelehnevid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0