Sol och jobbehelg

LEDIG IDAG! Har varit hos J idag och suttit ute i det underbara vädert. Svängde inom Domus och köpte Duvanders sallader med mig. Pratade om allt mellan himmel och jord. Lille M sov hela tiden i sin vagn och det såg så skönt ut. Hade dagcreme med solskyddsfaktor 15 i och det va nog tur det. För jag e knallröd på bringan med vita streck efter klänningen, snyyyyyggt! Det e ganska trist att bo i lgh utan balkong när det e fint väder. Framförallt i en bastu-lgh som detta råkar vara. Blir asvarmt på sommaren. Jag våndas inför sommaren som komma skall. I somras hade jag 35 grader kl 20.00 på kvällen i min lgh. Man får bosätta sig på toaletten där åtminstånde kaklet e kallt.
I helgen har det jobbats och i lördags va vi en runda på Ivö och gick. Sen körde vi Humleslingan och njöt av alla knoppande träd och buskar. Jag älskar Magnoliaträd och vart enda vi såg så utropade jag "KOLLA" och va helt till mig. Får nog ha det i min framtida trädgård. Det och Japanska körsbärsträd! Men plattor vill jag minsann inte ha, för fy fan va tråkigt det va och rensa mellan dem. Drog mitt strå till stacken i lördags på jobbet. Alla andra e så engagerade när det gäller uteplatserna och plantering. Nu har jag rensat och sopat för detta året.
På söndag e det namncermoni för Novis. Ska handla present till henne på fredag tänkte jag. Sen e det jobb på Mässen på lördag, på torsdag med för den delen. Kan behöva lite extrapengar för jag e ganska duktig på att göra av med dem. Nästa månad måste jag köpa skor!

Solstrålar
D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0