Tabu-ord

Vet inte varför jag e så känslig med det där med kärleksord... Ofta har man ju ett namn till den man älskar som, baby, älskling, hjärtat osv. Men jag kan inte återanvända dem! E det bara jag eller e ni fler som känner som mig? För min del så e där ngr ord/namn som e förbrukade. Kärleken, Hopplan och Min Prins. Ska nog va glad att jag inte haft fler förhållande än jag haft för till slut hade det väl fått bli Dude eller ngt. Men det hugger riktigt i mitt hjärta när man ser att det namnet man själv haft i ett förhållande återanvänds. jag e nog alldeles för känslig för detta? JAg KAN verkligen inte ta de orden i min mun igen än mot de personerna de uppkom till.
Ja. va blev detta egentligen för ett inlägg? Bara en tanke som fastnat.
I morgon e det jobb och sen tvättkväll *suck* På fredag e det dax för ngt av det bästa jag vet, FRISSAN! Klipp och färg. Och som alla gånger innan e jag lika ovetande om hur jag ska ha det. Håller ju fortfarande på det det traggiga låta-håret-växa tramset. Vill klippa mig samtidigt som jag ska ha långt hår ngn gång iegn och nu e det ju inte så långt kvar (ca7 cm), så nu passar det ju bra att det  e "ngn gång".
Nu va mitt Mosebacke-te slut. Alltid rastlös som en bäver på kvällarna, men trött i kroppen. Ingen bra kombination inte! Min själ hade kunnat springa ett maratonlopp men min kropp orkar knappt ta sig till toaletten från soffan!



Ta vara på de du älskar!


See U
D

Kommentarer
Postat av: Rachel

jag haller med dig... mina sma "gullgullnamn" som en gang anvands i forhallande AR forbrukade. Skulle inte kunna anvanda dem igen med ngn annan, kanns precis som om man kallar personen vid nagon annans fornamn, usch... hemska tanke!!!

2009-02-19 @ 11:30:02
URL: http://rachelehnevid.blogg.se/
Postat av: Rachel

jag haller med dig... mina sma "gullgullnamn" som en gang anvands i forhallande AR forbrukade. Skulle inte kunna anvanda dem igen med ngn annan, kanns precis som om man kallar personen vid nagon annans fornamn, usch... hemska tanke!!!

2009-02-19 @ 11:30:26
Postat av: Linda

Jo men så e det. Är de använda en gång i ett förhållande är dem förbrukade! Oftast e ju namnen personliga till sin kärlek. Har ju kallat mina Tuss, Hjärtat, Plutte osv. Man får hitta nya namn till var o en. Kolla vad han har för egenskap o döp han efter det så blir det personligt! =) Men visst e det känsligt. Du har så rätt!

Snart ta o fika eller nått på stan. Känner att det va ett tag sedan vi hade tid med varandra! Miss u!

2009-02-19 @ 14:09:12
URL: http://annorlinda.blogg.se/
Postat av: Veronica

jag vete fan vad jag hade gjort :-)

2009-02-20 @ 20:32:28
URL: http://lizardqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0